more information

Pages

Tuesday, March 15, 2011

tips-tips membeli external harddisk...

bukan untuk dijual
pengalaman aku membeli external harddisk selama 3 jam berada di expo pc.hak3..yang mana2 kawan aku yang menunggu aku selama 3 jam berpusing-pusing ke sana ke mari,, aku mintak maaflah yeeee...wakakakakakaka...aku dah jadi naik hafal dah lokasi setiap booth yang ada kat situ...huhu
selain tu banyak jugak dapat maklumat dari model-model harddisk kat situ yang aku dapat...huhu.
aku pilih lama-lama tu bukan apa..tapi nak pilih yang betul-betul kualiti...
antara yang aku tengok pada harddisk adalah:

HARGA.....
kalau di tnya pada semua orang yang nak beli barang mesti nak yang murahkan...?siapa yang setuju teruskan membaca ok...antara tips-tips nak tengok harganya adalah mesti tengok semua harga model harddisk yang berkenan pada setiap booth kat situ...jangan main terus beli je..nanti menyesal padan muka...

haaaa....pilih!!!jgn tak pilih!!!



KECANTIKAN....
bagi siapa-siapa yang berminat pada kecantikan boleh juga..banyak model yang cantik-cantik..tinggal pilih je...macam samsung ke,bufolo ke,toshiba ke,HP ke,WD ke...banyak model yang mementingkan kecantikan..








TAHAN LASAK....
ada gak yang tahan lasak macam transcend,die mempunyai 3 lapisan yang melindungi harddisk...tp dah beli jangan main cuba-cuba baling pulak..kalau terjatuh tu xpelah..
oppsss...terjatuh pulak...






KELAJUAN HARDDISK.....
yang aku tnya kat expo pc tu. kalau nak beli external yang copy dia cpt..aku cadangkan guna bufolo...tp hati-hati siket,jangan format harddisk bufolo tu kalau dah beli..nanti boleh curupted..tu kelemahan dia...tu pasal aku tak beli...ehe...




WARRANTY....
xsilap aku seagate je yang menawarkan 5 tahun warranty..yang lain-lain tu 3 tahun je...






dah..tu jelah yang aku tahu tentang external harddisk...selebihnya kalau nak tahu..pegi tanya booth-booth tempat anda nak beli....hehe

1 comment: